W dniach 5-7 czerwca 2009r. w Zespole Pałacowo – Parkowym Uniwersytetu Szczecińskiego w Małkocinie zorganizowany został II Miedwiański Rajd Pojazdów Zabytkowych.

Tym razem, obok inicjatorów i głównych organizatorów Rajdu – Ireny i Andrzeja Nocen z Kobylanki, w organizacji wziął udział również Automobilklub Stargardzki. Impreza rozpoczęła się w piątek, kiedy znaczna część uczestników, w tym 14 – samochodowa ekipa poznańskiego automobilklubu bawiła się na biesiadzie. Organizacją wieczoru przy grillu i muzyce zajęła się manager Zespołu Pałacowo – Parkowego Renata Nowakowska.

Po nocnym grillowaniu i przybyciu ostatnich uczestników, łącznie 50 samochodów oraz 10 motocykli, które przyjechały nie tylko z okolicy, ale również z okolic Poznania, Kołobrzegu i Legnicy, wzięło udział w rywalizacji sportowej, która objęła nie tylko sprawdzian umiejętności kierowania z zamkniętymi oczami, ale również wiedzę o zabytkowych samochodach, okolicznych miejscowościach, czy konkurs rzucania korbowodem do opon. Wszystkie konkurencje odbyły się w różnych miejscach trasy rajdu, która wiodła z Małkocina, przez Starzyce, Ińsko, Ciemnik, Bytowo, Dobrzany, Szadzko, Tarnowo, Marianowo oraz Dzwonowo, aż do Stargardu Szczecińskiego.

Na Rynku w Stargardzie Szczecińskim odbył się – pod patronatem Prezydenta Miasta Stargard oraz Starosty Powiatu Stargardzkiego – konkurs Elegancji Pojazdu oraz konkurs Elegancji Stroju. Zwycięzcą w Konkursie Elegancji Pojazdu okazał się Citroen AC4 z 1929 roku – najstarszy automobil, pierwszy raz uczestniczący w jakimkolwiek rajdzie pojazdów zabytkowych. Drugie miejsce i jednocześnie zwycięstwo w kategorii Elegancja Stroju zdobył Grzegorz Łowkiewicz startujący na motocyklu Sokół 600 z 1936 roku. W klasyfikacji ogólnej zwyciężył, startujący na motocyklu OSA M 52 z 1964 roku Stanisław Sosiński. Zgromadzeni na Rynku mieszkańcy mogli podziwiać również Willisa – Overland z 1943 roku, Standard z 1923 roku, Aero 30 z 1935 roku, DKW z 1936 roku oraz powojenne Warszawy, Mercedesy Pontony oraz ich następców, Dodge, amerykańskie limuzyny oraz kilka polskich aut, w tym dwa samochody Milicji (Fiat 125 oraz Polonez, który zdobył wyróżnienie Automobilklubu Stargardzkiego).

Bal Komandorski, również zorganizowany przez Renatę Nowakowską został połączony z wręczeniem pucharów dla uczestników oraz zwycięzców klasyfikacji ogólnej. Zabawa taneczna trwała aż do rana. Wszystkich uczestników II Miedwiańskiego Rajdu Pojazdów Zabytkowych zapraszamy do uczestnictwa również w przyszłorocznym Rajdzie.

Agnieszka Pisarek